Zomers likeurtje ter promotie van De Langstraat

Foto:

De zomer is hét seizoen om met vrienden en familie urenlang te borrelen in de tuin, terwijl de zon langzaam ondergaat. Reden voor Henry en Annelies van Helvoirt van Stadsslijterij De Waterdrager om een nieuwe zomerse vanillelikeur met een snuifje anijs en een vleugje citroen op de markt te brengen.

Eerder brachten zij al de likeurtjes ’t XIde genot (verwijzend naar Zuiderwaterlinie Noord-Brabant) en De Smaak van Heusden uit. Voor het nieuwste drankje besloten zij een link te leggen met De Langstraat. Het likeurtje heeft dan ook de naam ‘De Langstraat; tuin van Brabant’ gekregen.

Tuin van Brabant
RBT De Langstraat is erg blij met en trots op dit initiatief. In het najaar van 2019 lanceerde de destinatiemarketingorganisatie een gloednieuwe marketingstrategie. Dit met als doel het bewerkstelligen van een duurzame groei van de vrijetijdssector en daarmee het bevorderen van economie, toerisme, cultuur, werkgelegenheid en leefbaarheid in de regio. De regionaam ‘De Langstraat’ wordt daarbij consequent als gebiedsaanduiding gebruikt en in de markt gezet als ‘tuin van Brabant’. De tuin als ontmoetingsplek, met voor iedereen volop gelegenheid om zich op een ontspannen manier te vermaken in een groene, attractieve omgeving, staat symbool voor de regio.

Samen optrekken
Bij de positionering van De Langstraat als ‘tuin van Brabant’ is samenwerking tussen ondernemers, instellingen, gemeenten en partnerinstanties de sleutel tot succes. Veel ondernemers hebben zich inmiddels gemeld om samen de ‘tuin van Brabant’ verder tot groei en bloei te brengen. En daarvan zijn initiatieven als die van Henry en Annelies een schoolvoorbeeld.

Reacties