Wat is de meerwaarde van relatiegeschenken bedrukken?

Foto:

Ingezonden Veel bedrijven gebruiken relatiegeschenken om hun waardering te laten blijken naar klanten, leveranciers en andere partijen waarmee zij samenwerken. Je kunt simpelweg een geschenk kiezen en deze aan je relaties geven, maar in plaats daarvan kun je de geschenken ook eerst latenbedrukken met de naam, het logo en de contactgegevens van je bedrijf.  Omdat dit extra kosten met zich meebrengt, vraag jij je misschien af wat de meerwaarde is van relatiegeschenken bedrukken. In deze tekst geven wij je het antwoord.

Je geeft het geschenk een persoonlijk tintje
Koop je drinkflessen om aan je relaties te geven? Dan kies je voor een nuttig en praktisch geschenk, want zo’n fles kan daadwerkelijk gebruikt worden. Het is alleen wel wat saai om een ‘kale’ fles cadeau te doen. Kies er daarom voor om de drinkflessen eerst te laten bedrukken. Voorzie ze bijvoorbeeld van de naam en het logo van je bedrijf. Op deze manier krijgt een relatiegeschenk een persoonlijk tintje. Weet je wat de namen van de personen zijn aan wie je de drinkflessen cadeau doet? Dan kun je ze nog verder personaliseren. Overweeg in dat geval om de flessen – naast de naam en het logo van je bedrijf – ook te voorzien van de voornaam van de ontvanger. Hierdoor geef je een relatiegeschenk pas echt een persoonlijk tintje. Hoe persoonlijker het geschenk, hoe groter de waardering van de ontvanger.

Je zorgt voor herinnering
Als bedrijven reclame willen maken, wordt er tegenwoordig vaak voor online mogelijkheden gekozen. Begrijpelijk, want onze samenleving is de laatste jaren steeds meer verschoven van offline naar online. Toch kan het juist handig zijn om tegen de stroming in te gaan. Steeds meer bedrijven maken reclame op het internet, waardoor jouw reclame minder snel opvalt dan wanneer je voor offline reclame kiest. Relatiegeschenken zijn een goed middel om offline reclame te maken. Laat bijvoorbeeld eens pennen, muismatten, koffiemokken of aanstekers bedrukken met de naam en het logo van je bedrijf. Telkens als ontvangers dit relatiegeschenk gebruiken, worden ze herinnerd aan jouw bedrijf. Extra bijkomstigheid is dat niet alleen de ontvangers met jouw bedrijf in aanraking kunnen komen. Dit geldt immers ook voor mensen die het bedrukte relatiegeschenk onder ogen krijgen of hier bijvoorbeeld eenmalig gebruik van maken. De naamsbekendheid van je bedrijf groeit hierdoor en dat kan je uiteindelijk nieuwe klanten opleveren.

Je kunt er op lange termijn de vruchten van plukken
Relatiegeschenken kunnen eraan bijdragen dat de omzet van je bedrijf groeit. Verwacht alleen niet dat dit direct gebeurt, want dat is niet het geval. Op de lange termijn kun je er wel de vruchten van plukken. Laat je een tas bedrukken met de naam en het logo van je bedrijf en geef je deze aan (potentiële) klanten? Dan wordt de ontvanger constant aan jou herinnerd. Hierdoor krijgen ze mogelijk de neiging om iets terug te doen. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door een product of dienst af te nemen. Als dit gebeurt, kan de omzet van je bedrijf uiteindelijk groeien en dat is het gevolg van relatiegeschenken.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen