Slechtste oliebollenbakker: ‘Slechte reclame is ook reclame’

Foto: Russavia

‘Een glinsterende vetspons’ en ‘het dieptepunt van 2014′, werd er over zijn oliebollen gezegd. De slechtste oliebollen van 2014 (volgens de AD Oliebollentest) zijn van André Wegkamp, uitbater van de oliebollenkraam op de parkeerplaats bij Tuincentrum AVRI. Het maakt hem echter niet zo veel uit. “Slechte reclame is ook reclame.”

De jaarlijkse AD Oliebollentest kwam zaterdag uit. Winnaar werd Bakkerij Brokking uit IJsselstein, hij kreeg een dikke 10 voor zijn product. In de top van de ranglijst staat ook de Tilburger Richard Voets, zijn oliebollen werden beoordeeld met een 9. De oliebollen van Wegkamp moesten het doen met het eindcijfer 0. Ze werden te vet en te stinkend bevonden.

Niet geloofwaardig
De Hollandse gebakkraam van Wegkamp staat op de parkeerplaats van Tuincentruim Avri aan de Heistraat in Oosteind. De oliebollenbakker vindt de test niet geloofwaardig: “Het klopt voor geen meter. Van heinde en verre komen mensen mijn oliebollen halen, ze gaan zelfs mee naar Groningen”, vertelde hij aan Omroep Brabant. Wegkamp werd zaterdag al benaderd door meer media, of hij dat vervelend vindt? “Ach, slechte reclame is ook reclame.”

In de test van het AD wordt de oliebol van Wegkamp alsvolgt beoordeeld

oliebollentest

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen