Ingezonden: Hoe zorg je dat je altijd optimaal bereikbaar bent voor je klanten?

14 jul , 20:28 Zakelijk
voip

Ingezonden Bereikbaar zijn is voor klanten erg belangrijk; is er een keer iets aan de hand dan is het fijn dat dit snel opgelost kan worden.

Het is daarom belangrijk dat je als ondernemer zorgt dat er iemand beschikbaar is om de klant te woord te staan, niets doet zo snel afbreuk aan je goede reputatie dan niet bereikbaar zijn. Zorg er daarom voor dat er iemand is die je klanten te woord kan staan. Dit kun je snel effectief en eenvoudig regelen. Wij laten je graag zien hoe je dit het beste aanpakt.

Een vaste lijn voor op kantoor

Alhoewel de mobiele telefoon in het privéleven de vaste lijn al een tijdje verdrongen heeft, gebruiken bedrijven het nog altijd graag. Het straalt beter af op het bedrijf dan een mobiel nummer. Wil je je vaste telefoon zakelijk goed regelen, kijk dan eens naar de mogelijkheden om een abonnement te nemen waarbij je niet alleen in Nederland kunt bellen, maar waarbij je met de hele Europese Unie kunt bellen. Doorgaans bieden deze pakketten de mogelijkheid om gratis met collega’s te bellen. Daarmee sla je dus twee vliegen in één klap: niet alleen zijn je klanten altijd goed te bereiken, maar ook je interne communicatie is in een klap optimaal geregeld. Is je bedrijf nog groeiende? Kies dan voor een pakket dat met je bedrijf mee kan groeien. Als je abonnement schaalbaar is, bespaart dit je kosten. Je abonnement groeit met je mee waardoor je altijd de functionaliteiten hebt die je nodig hebt zonder dat je meer betaalt dan nodig is.

VoIP telefonie voor optimale bereikbaarheid

Een tweede interessante optie is om met een vaste lijn te werken, maar om ook altijd bereikbaar te zijn is door te kiezen voor voip telefonie. Bij VoIP telefonie bel je over het internet, maar dan wel met een vast nummer. Je klanten merken hier dus niets van. Het voordeel van VoIP telefonie is dat je enkel internet nodig hebt om bereikbaar te zijn. Dat betekent dat je dus ook het nummer kunt doorschakelen naar een andere locatie of naar een mobiele telefoon. Wil je altijd bereikbaar zijn, maar niet altijd zelf de telefoon opnemen, dan kun je het nummer doorschakelen naar andere personen. Je klanten blijven hetzelfde nummer gebruiken. VoIP telefonie kan ook aan je CRM-systeem gekoppeld worden. Belt een klant, dan koppelt het systeem deze gelijk aan zijn of haar gegevens. Zo kun je klanten veel sneller helpen.

Alle mobiele abonnementen in één pakket

Wil je je medewerkers ook graag mobiel bereikbaar maken, maar heb je geen zin in allerlei losse abonnementen? Check dan de optie om één pakket te nemen waarbij je meerdere simkaarten krijgt. Je medewerkers kunnen daarnaast data delen zodat je niet extra bij hoeft te kopen als iemand anders zijn of haar data niet opgebruikt heeft. Aan het eind van de maand krijg je de totale kosten op een factuur gepresenteerd. Weinig administratie dus en toch alle flexibiliteit die je wilt.