Onder schitterende omstandigheden en op een werkelijk fenomenaal veld is de derby der Dongensgrondgebied in een remise geeindigd. In een wedstrijd die in de eerste heflt licht in het voordeel van ONI was, schiep ONI zich enkele prima kansen maar moest er een penalty aan te pas komen om ONI op voorsprong tezetten tegen Olympia. John Mouthaan was de koele kikker die in de 21 min de terechte pingel omzette in de verdiende 1-0. Het verdere verloop kenmerkte zich vooral aan ONI zijde door afwisselend goed voetbal en dan weer slordig spel. Toch wist men de rust te halen met de 1-0 voorsprong,ware het niet dat een 100% scoringskans door John Mouthaan eigenlijk de 2-0 had moeten betekenen, jammerlijk miste hij voor open doel door zoals hij zelf aangaf het enige polletje wat er was op het veld, en de bal dus net opsprong en de kans om zeep werd geholpen. Olympia kwam er ook enkelemalen vervaarlijk uit, mede door de snelle spitsen werd er gevaar gesticht voor het doel van ONI. Gelukkig wist Olympia niet te scoren door enerzijds goed ingrijpen van de doelman anderzijds door niet met scherp tevuren. Ondanks dit alles werd het een wisselvallige maar toch leuke eerste helft waarin de goed leidende scheidsrechter Klerks uit Waalwijk een makkie had.De tweede helft verliep zoals de eerste, goede en mindere goed momenten aan beide zijde werden tentoon gespreid, waarbij de inmiddels opgelopen temparatuur van 28c ook debet aan was, het werd benauwder en de spanning steeg met de minuut. Kon ONI de voorsprong vasthouden dan wel uitbreiden was de vraag, welnu de voorsprong had men moeten uitbouwen, helaas was een prima aaanval over de linkerkant met een perfecte voorzet van Ragnar de Brouwer niet besteed aan John Mouthaan die met het hoofd al vallend de bal niet onder de lat wist tekrijgen. Weg kans op de genade klap van ONI. Olympia kwam daarna ineens op 1-1 dacht men, gelukkig had de grensrechter van ONI buitenspel geconstateerd en werd de treffer terecht geannuleerd. De tijd tikte weg, het spel werd minder, de vermoeidheid sloeg toe, de eerste krampverschijnselen kwamen aan het licht bij Olympia en ONI deed wat het kon maar kon niet voorkomen dat in de 94min de stand alsnog veranderde in 1-1. Een scrimmage in de 5 meter van doelman v d Hoven werd door Olympia gewonnen, waarbij de spits van OLympia de bal uit de handen van de doelman van ONI tikte en zijn pass werd dan ook zeer onterecht in het doel van ONI geschoten. Regel is dat al heeft de doelman zijn pink op de bal, dan mag er niemand meer aankomen, helaas had de nogmaals goed leidende scheidsrechter dit niet gezien en werd het doelpunt na veel protesten alsnog goed gekeurd. Niet veel later blies de leidsman voor het laats op zijn fluitje en was de Derby ONI - Olympia voorbij en gingen beide teams met 1 punt vanstart in deze bekerronde. Voor ONI is het zaak om Dinsdagavond gewonnen tehebben van DSE in Ettenleur, waarna op zaterdag het karwei thuis evt kan worden afgemaakt tegen TPO.ONI 2 DE BIETENBRUG OP IN OOSTEIND.In een wedstrijd die bolstond van de vreemde beslissingen van de dienstdoende leidsman heeft ONI een zure nederlaag moeten incasseren. Uit een terechte pingel kwam ONI op 1-0 achter en heeft men de gehele wedstrijd moeten opboksen tegen deze achterstand. Dat de beslissingen meestentijds in het voordeel van OVV'67 uitvielen behoefd geen verder betoog, maar dat opdeze manier een wedstrijd voetballen onmogelijk word gemaakt dat doet de wenkbrauwen fronzen. Gelukkig waren er ook positiefe geluiden en zal ONI 2 a.s zaterdag volgas geven tegen SSC om alsnog de volgende ronde te kunnen bereiken.PROGRAMMA ONIZATERDAG 27 AUG17.00 ONI 1 - TPO15.00 ONI 2 - SSC'5512.30 ONI C - WASPIK
Onder schitterende omstandigheden en op een werkelijk fenomenaal veld is de derby der Dongensgrondgebied in een remise geeindigd. In een wedstrijd die in de eerste heflt licht in het voordeel van ONI was, schiep ONI zich enkele prima kansen maar moest er een penalty aan te pas komen om ONI op voorsprong tezetten tegen Olympia. John Mouthaan was de koele kikker die in de 21 min de terechte pingel omzette in de verdiende 1-0. Het verdere verloop kenmerkte zich vooral aan ONI zijde door afwisselend goed voetbal en dan weer slordig spel. Toch wist men de rust te halen met de 1-0 voorsprong,ware het niet dat een 100% scoringskans door John Mouthaan eigenlijk de 2-0 had moeten betekenen, jammerlijk miste hij voor open doel door zoals hij zelf aangaf het enige polletje wat er was op het veld, en de bal dus net opsprong en de kans om zeep werd geholpen. Olympia kwam er ook enkelemalen vervaarlijk uit, mede door de snelle spitsen werd er gevaar gesticht voor het doel van ONI. Gelukkig wist Olympia niet te scoren door enerzijds goed ingrijpen van de doelman anderzijds door niet met scherp tevuren. Ondanks dit alles werd het een wisselvallige maar toch leuke eerste helft waarin de goed leidende scheidsrechter Klerks uit Waalwijk een makkie had.
De tweede helft verliep zoals de eerste, goede en mindere goed momenten aan beide zijde werden tentoon gespreid, waarbij de inmiddels opgelopen temparatuur van 28c ook debet aan was, het werd benauwder en de spanning steeg met de minuut. Kon ONI de voorsprong vasthouden dan wel uitbreiden was de vraag, welnu de voorsprong had men moeten uitbouwen, helaas was een prima aaanval over de linkerkant met een perfecte voorzet van Ragnar de Brouwer niet besteed aan John Mouthaan die met het hoofd al vallend de bal niet onder de lat wist tekrijgen. Weg kans op de genade klap van ONI. Olympia kwam daarna ineens op 1-1 dacht men, gelukkig had de grensrechter van ONI buitenspel geconstateerd en werd de treffer terecht geannuleerd. De tijd tikte weg, het spel werd minder, de vermoeidheid sloeg toe, de eerste krampverschijnselen kwamen aan het licht bij Olympia en ONI deed wat het kon maar kon niet voorkomen dat in de 94min de stand alsnog veranderde in 1-1. Een scrimmage in de 5 meter van doelman v d Hoven werd door Olympia gewonnen, waarbij de spits van OLympia de bal uit de handen van de doelman van ONI tikte en zijn pass werd dan ook zeer onterecht in het doel van ONI geschoten. Regel is dat al heeft de doelman zijn pink op de bal, dan mag er niemand meer aankomen, helaas had de nogmaals goed leidende scheidsrechter dit niet gezien en werd het doelpunt na veel protesten alsnog goed gekeurd. Niet veel later blies de leidsman voor het laats op zijn fluitje en was de Derby ONI - Olympia voorbij en gingen beide teams met 1 punt vanstart in deze bekerronde. Voor ONI is het zaak om Dinsdagavond gewonnen tehebben van DSE in Ettenleur, waarna op zaterdag het karwei thuis evt kan worden afgemaakt tegen TPO.
ONI 2 DE BIETENBRUG OP IN OOSTEIND .
In een wedstrijd die bolstond van de vreemde beslissingen van de dienstdoende leidsman heeft ONI een zure nederlaag moeten incasseren. Uit een terechte pingel kwam ONI op 1-0 achter en heeft men de gehele wedstrijd moeten opboksen tegen deze achterstand. Dat de beslissingen meestentijds in het voordeel van OVV'67 uitvielen behoefd geen verder betoog, maar dat opdeze manier een wedstrijd voetballen onmogelijk word gemaakt dat doet de wenkbrauwen fronzen. Gelukkig waren er ook positiefe geluiden en zal ONI 2 a.s zaterdag volgas geven tegen SSC om alsnog de volgende ronde te kunnen bereiken.
PROGRAMMA ONI
ZATERDAG 27 AUG
17.00 ONI 1 - TPO
15.00 ONI 2 - SSC'55
12.30 ONI C - WASPIK
MAANDAG 29 AUG
18.45 ONI D1 - BARCA
DINSDAG 30 AUG
20.00 ONI 1 - LONGA vrsch
18.30 ONI B - WASPIK
WOENSDAG 31 AUG
18.45 ONI C - VEERSE BOYS