Taalhuis Dongen brengt de verkiezingskrant in eenvoudige taal naar je toe

02 mrt 2021, 15:32Nieuws
stemmen1
Op 17 maart zijn er verkiezingen voor de Tweede Kamer. Op wie ga je stemmen? Een keuze maken is niet altijd makkelijk. Zeker niet als je niet zo goed kunt lezen of met de computer kan werken.
Dan is het bijvoorbeeld moeilijk om op internet op te zoeken waar politieke partijen voor staan. Of om een stembiljet te begrijpen. Gelukkig is er de verkiezingskrant in eenvoudige taal. In de krant staat wat de Tweede Kamer doet, hoe stemmen werkt en wat wel en niet mag bij stemmen. Het Taalhuis Dongen brengt de verkiezingskrant persoonlijk bij je langs.
Neem contact op met het Taalhuis
Wil je de krant voor jezelf of iemand anders ontvangen? Stuur een berichtje naar [email protected]
. Neem ook gerust contact met ons op als je meer informatie wilt over beter leren lezen, schrijven, rekenen en computeren. Daar is het Taalhuis Dongen voor! Kijk bijvoorbeeld eens op onze website Taalhuismb.nl .
Meer weten over stemmen
Liever geen krant, maar wil je wel meer weten over stemmen? De website hoewerktstemmen.nl geeft met filmpjes en gesproken tekst op eenvoudige manier uitleg over de verkiezingen en stemmen. Op kieskompas.steffie.nl kun je uitvinden welke politieke partij bij jou past. Makkelijk als je nog niet weet op wie je wil stemmen.
Het Taalhuis Dongen is een samenwerking tussen Theek 5, ContourdeTwern, gemeente Dongen, ROC Tilburg – School voor educatie en Inburgering en MST – Mensen in beeld houden.
Bekijk hier de verkiezingskrant digitaal
verkiezingskrant
loading

Loading