Advertorial Hoe zorg je ervoor dat je organisatie bij blijft in deze snel bewegende digitale tijd. De wereld staat niet stil zo komen er nieuwe media zoals tik tok.
Daarnaast wordt online verkoop de standaard in de wereld van retail. Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie zich aanpast aan deze omstandigheden. Wij hebben speciaal voor jou 4 tips opgesteld waardoor jouw organisatie fit is voor het digitale tijdperk van vandaag de dag.
1. Maak je doelen tastbaar met een plan!
Het stellen van doelen is belangrijk. Maar een doel in je hoofd is niet hetzelfde als een uitgeschreven doel op papier. Hoe ga je deze doelen bereiken. Door het op te schrijven en de doelen te bespreken met je collega’s kom je erachter hoe je de doelen kunt bereiken. Betrek mensen met relevante kennis over wat je wilt bereiken erbij. Zo kun je samen met een strategie komen om het doel te verwezenlijken. Wil je bijvoorbeeld data van je klanten kunnen analyseren. Dan is het verstandig om data-analisten bij je organisatie te betrekken.
2. Hoe praat jij met jouw collega’s?
Het digitale tijdperk biedt veel mogelijkheden bijvoorbeeld thuis werken. Het is voor veel mensen een uitkomst. Minder reistijd productievere dagen en meer tijd voor het gezin. Hoe zorg je er als organisatie voor dat je personeel op de hoogte blijft van elkaars doen en laten? Denk bijvoorbeeld aan een stand-up in de ochtend. Hierbij verteld iedereen iets wat er speelt of wat ze vandaag willen gaan doen. Net wat je bij de koffieautomaat doet. Dit kun je doen met apps zoals Slack of Discord.
3. Stel het juiste team samen binnen jouw organisatie
Nadat je je plan hebt opgesteld is het belangrijk de juiste mensen in een team te zetten. Het vinden van de juiste mensen kan soms lastig zijn. Daarom zie je steeds vaker dat mensen zich laten omscholen. Bijvoorbeeld door een traineeships in IT
te volgen. Maak het mogelijk om binnen de organisatie door te kunnen groeien. Zo zorg je ervoor dat je de mensen vindt en kunt behouden. Breinstein
helpt mensen en bedrijf elkaar te vinden als het gaat om fit worden voor het digitale tijdperk.
4. Hoe ontwikkelt de markt waar jouw organisatie in opereert
Door het digitale tijdperk is het goed mogelijk dat je concurrenten andere strategieën proberen. Denk bijvoorbeeld aan het proberen van een ander verdienmodel zoals freemium of een Bait and hook. Bekijk daarom goed hoe je concurrenten zich ontwikkelen. Jouw organisatie kan hier heel veel van leren. Is er een trend als het gaat om een bepaalde smaak waar iedereen gek van is geworden. Denk bijvoorbeeld aan karamel-zeezout. Zo zijn er altijd trends en ontwikkelingen waar je rekening mee moet houden. Praat daarom vaak trend kijkers die binnen de markt van jouw organisatie opereren. Hierdoor wordt je niet onverwachts verrast door een ontwikkeling die je over het hoofd hebt gezien. Met deze tips zorg je ervoor dat jouw organisatie helemaal fit is voor het digitale tijdperk.