CDA Brabant organiseert 6 maart 2012 een debatavond over de nieuwe Wet Werken naar vermogen. De stelling luidt: ‘De Wet Werken naar vermogen is een springplank naar werk voor mensen voor wie dat zonder die wet niet zou lukken'. Iris van Bennekom, voorzitter van Cedris en René Paas, voorzitter van Divosa, lichten de stelling toe. Het debat is bedoeld voor alle geïnteresseerden, leden en niet leden en vindt plaats in het gebouw van !GO te Oosterhout.
CDA Brabant organiseert 6 maart 2012 een debatavond over de nieuwe Wet Werken naar vermogen. De stelling luidt: ‘De Wet Werken naar vermogen is een springplank naar werk voor mensen voor wie dat zonder die wet niet zou lukken'. Iris van Bennekom, voorzitter van Cedris en René Paas, voorzitter van Divosa, lichten de stelling toe. Het debat is bedoeld voor alle geïnteresseerden, leden en niet leden en vindt plaats in het gebouw van !GO te Oosterhout.
De Wet Werken naar vermogen is de grootste hervorming in de sociale zekerheid van dit kabinet. De nieuwe wet voegt de regelingen voor bijstand, wajong en sociale werkvoorziening samen tot één regeling. De wet is gericht op wat mensen nog wél kunnen. Beschut werk in een sociale werkplaats is er alleen nog voor mensen die daar echt op zijn aangewezen. Er is veel draagvlak voor de nieuwe wet, maar er zijn vragen die vele mensen bezig houden: gaat het inderdaad lukken om mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt aan de slag te helpen?
Het debat over de nieuwe wet is één avond uit de reeks van een tiental debatavonden over uiteenlopende maatschappelijke vraagstukken. Deze debatavonden worden georganiseerd in verschillende plaatsen in Brabant waarbij deskundige sprekers over deze vraagstukken discussiëren. Deze debatavond wordt gehouden op 6 maart 2012 in het gebouw van !GO, Wilhelminakanaal Noord 3 in Oosterhout en vindt plaats van 20.00 tot 22.00 uur. Ook alle andere avonden starten om 20.00 uur en de eindtijd is omstreeks 22.00 uur. De leiding is in handen van Marcel Wintels, bestuursvoorzitter van Fontys Hogescholen en adviseur bij CDA Brabant. Voor meer informatie:
www.cdabrabant.nl .
CDA Dongen - 's Gravenmoer nodigt u van harte uit deel te nemen aan de debatavonden van CDA Brabant.
Het CDA Brabant organiseert een breed opgezette politieke debatcyclus. Met de eigen leden en met iedereen die geinteresseerd is in de vraagstukken van het Nederland van de toekomst. Vraagstukken die ook voor de Dongense samenleving van belang zijn. Elke avond wordt er gediscussieerd en gestemd op 10 stellingen, terwijl er op elke avond een stelling in het bijzonder wordt behandeld. De resultaten van de 10 avonden worden door het CDA Brabant ingebracht op het Partijcongres van 2 juni. a.s. Iedereen is welkom om aan deze avonden deel te nemen ! Wilt u meerijden met een van de fractieleden? Dan kunt u dit doorgeven aan André Vonk,
[email protected] of Marga Allard
[email protected] 6 maart- Oosterhout: De stelling luidt: ‘De Wet Werken naar vermogen is een springplank naar werk voor mensen voor wie dat zonder die wet niet zou lukken'. Als Dongense fractie willen we o.a. inzicht krijgen in de gevolgen van deze wet voor medewerkers en deelnemers van sociale werkplaatsen, maar ook hoe Dongenaren die nu in een uitkeringssituatie zitten hun kwaliteiten kunnen aanwenden om weer aan het werk te komen. Marga Allard zal deze avond bijwonen.
7 maart- Stadion FC Den Bosch, Victorialaaan 21 De stelling luidt: "Een persoonsgerichte aanpak is het enig juiste antwoord op criminaliteit" . Oud minister van Justitie Ernst Hirsch Ballin zal deze avond de stelling verdedigen. Op Dongense schaal wordt de problematiek van onveiligheid en criminaliteit door de burger zeker ervaren, Andre Vonk zal dan ook aanwezig zijn om aan het debat deel te nemen.
13 maart- Roosendaal "Het Kadehuis" , Kade 24: De stelling luidt: " Vrijwilligerswerk mag nooit een voorliggende voorziening worden voor b.v. de betaalde zorg. Dat is de dood van het vrijwilligerswerk" . Ook in Dongen kennen we allemaal het bijzondere werk van de vele Dongense vrijwilligers. Vrijwilligerswerk heeft een uniek karakter, gaat uit van de mensen die hun talenten inzetten voor een betere samenleving, maar " Het zijn geen gratis werknemers" zoals Marijke van Eck, oud directeur van de Zonnebloem, stelt. Zij zal deze stelling verdedigen. Steunfractielid Clement van de Ven is uw chauffeur deze avond.
14 maart - Zeeland (NB) Zalencentrum Het Witte Huis, Reekseweg 7: De stelling luidt: " Duurzaamheid is alleen succesvol als er een balans is tussen Economie, Ecologie en de (belangen) van Mensen". Ruud Sondag, CEO van de van Gansewinkel Groep is de spreker van deze avond. De kringloop moet gesloten zijn. Dat is voor hem niet een vage belofte maar de basis van zijn ondernemiing. De Dongense ontwikkelingem rond duurzame energie sluiten goed aan bij het thema van deze avond. Namens de CDA fractie Dongen -'s Gravenmoer bent u meer van harte welkom.