De beste stickers voor jouw bedrijf

Foto: Unsplash.com/Paulo Mergulhão

Ingezonden Met een gepersonaliseerde sticker kun je jouw merknaam veel sneller verspreiden. Wanneer je vaak pakketten verstuurt bijvoorbeeld, kun je deze gebruiken om ze te verzegelen.

Op die manier kun je al snel duizenden mensen bereiken met jouw naam en logo. Dat maakt een goede sticker die voor allerlei doeleinden gebruikt kan worden voor veel ondernemingen aantrekkelijk. Bovendien kun je ze gratis meegeven aan klanten die iets kopen of meesturen met online bestellingen. Zo zijn stickers een kleine investering waar je ontzettend veel reclame mee kunt maken. Dat maakt ze tot een zeer interessante vorm van marketing.

Ga voor iets wat bij jouw bedrijf past
Het is belangrijk dat je goed nadenkt over wat je met een sticker uit wilt stralen. Daardoor kun je goed bepalen hoe een sticker eruit moet komen te zien. Richt jouw merk zich bijvoorbeeld op een jonge en informele doelgroep? Dan wil je met stickers een hele andere indruk achterlaten dan wanneer je een meer formeel publiek wilt bereiken, en zo serieus mogelijk wilt overkomen. Dit kan invloed hebben op de kleuren, het formaat en de afbeeldingen die op de sticker komen te staan.

Hoe kies je de beste stickers?
Wanneer je op zoek bent naar de beste stickers voor jouw bedrijf maar niet precies weet waar je moet beginnen, is het goed om jezelf eerst in te lezen. Er zijn namelijk allerlei materialen, afmetingen, en extra mogelijkheden waar je rekening mee kunt houden. Daarbij is het goed om alvast na te denken wat er precies met de stickers gedaan gaat worden. Ga je deze bijvoorbeeld puur gebruiken voor reclamedoeleinden? Of moeten ze ook een bepaald doel dienen? Verder zijn de onderstaande zaken belangrijk in het kiezen van de juiste stickers.

Bepaal welke soort sticker je nodig hebt
Er zijn talloze soorten stickers en bovendien wordt er veel ruimte geboden voor personalisatie. Denk daarbij aan opties als transparante stickers, raamstickers, textiel stickers, stickervinyl of stickers op een rol. Daarnaast zijn er veel speciale varianten, zoals reflecterende stickers en stickers die nauwelijks vernietigbaar zijn als ze eenmaal ergens zijn opgeplakt. Ook zijn er altijd mogelijkheden om eerst verschillende soorten stickers te proberen zodat je kunt ontdekken wat het beste past bij wat jij zoekt.

Denk aan de afmetingen en vorm
Nog iets om direct over na te denken zijn de afmetingen en de vorm. Zo kun je kiezen voor een vierhoekige of rechthoekige vorm, maar er zijn ook andere opties zoals ronde stickers of een sticker met alleen ronde hoeken. Bovendien zijn er talloze formaten om uit te kiezen. Wil je bijvoorbeeld grote stickers gebruiken voor in je winkel zelf, dan zijn er mogelijkheden. Maar wanneer het om een kleiner formaat voor op producten en artikelen moet gaan kan dat uiteraard ook. Vergelijk daarom verschillende afmetingen om te kijken wat voor jouw bedrijf het beste is.

Bepaal de hoeveelheid
Het is al mogelijk om in het begin slechts 25 of 50 stickers te bestellen. Dit kan handig zijn wanneer je eerst even wilt kijken of de sticker naar wens is en aan al je vereisten voldoet. Mocht je er echt veel willen gaan gebruiken, dan kun je voor een veel grotere order kiezen. Zo is mogelijk om duizenden stickers tegelijk te bestellen. Hierdoor gaat de prijs per sticker uiteraard ook fors omlaag. Wanneer je er dus heel veel gaat gebruiken, is dat een uitstekende keuze.

Kies eventueel voor aanvullende opties
Bij het kopen van een geschikte sticker zijn er diverse aanvullende opties mogelijk. Zelfs wanneer je iets wilt wat niet direct beschikbaar lijkt, is het altijd handig om even contact op te nemen met een leverancier. Vaak kunnen ze maatwerk leveren wanneer je bijzondere afmetingen nodig hebt, of stickers zoekt die niet in het standaard assortiment zitten.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen