Online marketing campagne leidt tot meer clicks en een grotere kans op het werven van nieuwe klanten in de regio Dongen

Foto:

Ingezonden Het is geen geheim dat hoe sterker en gerichter uw betaalde campagnes tegenwoordig zijn, hoe meer klikken u genereert, wat leidt tot een grotere kans op het werven van nieuwe klanten in Dongen of de regio.

Daarom is Google Ads steeds populairder geworden bij bedrijven in alle bedrijfstakken. Advertorials zijn op de voorgrond gekomen als een vorm van digitale native advertising. Ze creëren een krachtige manier voor u als adverteerder om uw klanten te bereiken. Dit artikel gaat over hoe u een advertorial schrijven kunt en geeft antwoord op de vraag; hoe werkt Google Adwords precies.

Wat zijn advertorials?
Een advertorial is een vorm van adverteren die eruitziet als redactionele inhoud. Het zijn artikelen die zijn geschreven door het merk of een bepaalde publicatie. Advertorials worden gepubliceerd naast reguliere redactionele inhoud die is geproduceerd door de schrijvers van de publicatie.

Advertorials kwamen al lang geleden opzetten als een populaire manier om producten in gedrukte media te verkopen, mogelijk al in 1915. Sindsdien heeft het concept advertorial zich verspreid naar verschillende media. Op radio en tv staan ​​advertorials bekend als infomercials. In online publicaties worden ze vaker gesponsorde inhoud of native advertising genoemd. Meer weten? Neem gerust een kijkje in de kennisbank van CliQi voor meer interessante weetjes hierover.

Advertorial versus redactioneel versus advertenties
Advertorials lijken minder op advertenties en meer op redactioneel commentaar. Ondanks dat ze zijn gemarkeerd als betaald door uw merk, lijken mensen graag advertorials te lezen en ermee bezig te zijn. Ze hebben meer autoriteit en wekken meer vertrouwen dan gewone advertenties omdat ze als redactioneel verschijnen.

Wat maakt een goede advertorial?
Advertorials kunnen verschillende vormen aannemen, afhankelijk van wat de publicatie te bieden heeft. Soms bevatten ze flitsende, interactieve afbeeldingen over uw onderneming of product van uw onderneming in Dongen. In andere kunnen de advertorials eenvoudige beschrijvingen zijn. Beide kunnen effectief zijn, maar er zijn enkele praktische tips voor adverteerders die u goed wilt aanpakken.

Kies de juiste publicatie
Bij het plannen van een goede advertorial is de eerste grote beslissing het kiezen van de juiste publicatie. Of het nu online of in druk is, zorg ervoor dat de publicatie er een is die uw kopers bereikt en aansluit bij uw waarden.

Weet u niet zeker welke publicaties uw klanten lezen? Zoek naar uitgevers en verhalen die resoneren met uw lezers. Voer een onderwerp in dat relevant is voor uw lezers om te zien welke uitgevers van sociale media de meeste betrokkenheid krijgen.

Haal het meeste uit de advertentieruimte die u koopt
Over het algemeen heeft u twee opties: een publicatie schrijft de advertorial voor u, en u krijgt de kans om mee te denken, of u kunt uw eigen inhoud indienen. Als u uw eigen inhoud schrijft, vraag de publicatie dan naar hun advertorial richtlijnen. Houd er rekening mee dat u een beperkt aantal woorden hebt om uw lezer te overtuigen waarom ze bij u in Dongen moeten zijn, dus maak optimaal gebruik van die ruimte.

Waarom adverteren op Google?
Google is de meest gebruikte zoekmachine die dagelijks meer dan 5 miljard zoekopdrachten ontvangt. Om nog maar te zwijgen van het feit dat het Google Ads-platform al bijna twee decennia bestaat, waardoor het enige anciënniteit heeft op het gebied van betaalde advertenties. Google is een hulpmiddel dat door mensen over de hele wereld wordt gebruikt om vragen te stellen die worden beantwoord met een combinatie van betaalde advertenties en organische resultaten. En volgens Google verdienen adverteerders hun geld terug die ze aan Google Ads besteden. Er zijn dus een paar redenen waarom u zou willen overwegen om op Google te adverteren.

Een andere reden nodig? Uw concurrenten gebruiken Google Ads (en misschien bieden ze zelfs op uw merktermen). Honderdduizenden bedrijven gebruiken Google Ads om hun bedrijf te promoten, wat betekent dat zelfs als u organisch rangschikt op een zoekterm, uw resultaten op de pagina worden gepusht, onder uw concurrenten.

Google Ads presenteert uw advertentie aan potentiële leads of klanten die geïnteresseerd zijn in uw product of service in Dongen. U als adverteerder biedt op zoektermen of zoekwoorden, en de uiteindelijke winnaar wordt bovenaan de pagina’s met zoekresultaten vertoond, op YouTube-video’s of op relevante websites geplaatst, afhankelijk van het type advertentiecampagne dat u selecteert.

 

 

 

Reacties