Meerderheid bezoekers Efteling koopt ticket van tevoren

Foto:

Bezoekers van Nederlandse pretparken zijn gemiddeld 11% goedkoper uit wanneer ze hun entreekaarten online kopen in plaats van aan de kassa. Dat is de conclusie die Uitmetkorting.nl trekt na een onderzoek naar de verschillen tussen online en ‚offline’ kaarten. Bezoekers van de Efteling kunnen zelfs 13,5% besparen wanneer ze van tevoren de tickets op de website van het pretpark aanschaffen. Dat staat voor 5 euro voordeel per persoon. Meer dan de helft van de bezoekers schaft op deze manier hun kaarten voor het pretpark aan.  

Steeds meer pretparken verkopen hun kaarten behalve aan de fysieke kassa ook op hun website. Om precies te zijn verkopen 11 van de 20 Nederlandse pretparken hun tickets online. Opvallend is dat er een groot verschil in prijzen zit tussen de twee tickets. Bij de Efteling betaal je aan de kassa 37 euro, maar als je van tevoren je kaartje op de website bestelt, dan ben je maar 32 euro kwijt. ‘We willen de aanschaf via internet stimuleren,” zegt Femke van Es, hoofd Communicatie & PR van het park in Kaatsheuvel. “Dat is handiger voor de Efteling en voor de gast. Zij kunnen direct doorlopen naar de controle en zijn sneller in het park.”
Een gezin met 2 volwassenen en 2 kinderen kan dus heel makkelijk 20 euro besparen op een dagje naar de Efteling. Nog niet gesproken over de kortingen die mensen elders op internet vaak tegenkomen. Steeds meer bezoekers ontdekken dan ook deze manier van besparen. Koen Sanders, manager Communicatie & PR: “Wanneer je kijkt naar het percentage individuele gasten koopt fors minder dan de helft van de bezoekers hun ticket aan de kassa. Ruim de helft koopt een ticket online, via voorverkoop of via een actie.”