ING hoofdsponsor van VV Dongen

Foto:

ING is hoofdsponsor geworden van voetbalvereniging VV Dongen en heeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden. In maart 2014 startte ING met één van de meest omvangrijke sponsorprogramma’s in de geschiedenis van het amateurvoetbal om het amateurvoetbal in Nederland naar een hoger plan te tillen. Clubs uit heel Nederland maakten met een onderscheidende en originele pitch kans op een intensief sponsorschap van ING.VV Dongen is één van de 122 amateurclubs in Nederland die uit bijna 800 aanmeldingen beloond is met een intensief hoofdsponsorschap waarmee zij de komende 3 jaar de samenwerking aangaat met ING. Met dit programma wil de ING samen met de KNVB het amateurvoetbal in Nederland een aanzienlijke impuls geven.

“We zijn heel blij en trots dat we met ING echt een partner voor de toekomst binnen 
hebben kunnen halen. Er hebben heel wat uurtjes in het maken van de pitch 
gezeten, maar we hebben gewoon een goed verhaal te vertellen. En dat is een 
prestatie van de hele vereniging! We kunnen met deze extra impuls van ING onze 
ambitie voor de komende jaren gaan verwezenlijken,” aldus Angela Jansens, 
voorzitter van VV Dongen. 
“ING wil met dit initiatief een structurele bijdrage leveren aan het waarmaken van 
de ambitie van amateurverenigingen. Een belangrijk onderdeel daarvan is de 
financiële gezondheid van de verenigingen. We willen ook het amateurvoetbal in 
Nederland helpen Financieel fit te worden. Binnen het sponsorschap helpen we dan 
ook de vereniging met kennis en advies om hun financiële huishouding gezond te 
maken en te houden”, aldus Wilbur Broekhoven, directeur MKB Oosterhout.
Bakermat van het Nederlandse voetbal
dongen16092
Voetbal begint bij de amateurvereniging. Amateurverenigingen zijn daarmee de 
bakermat van het Nederlandse voetbal. Daar wordt de liefde voor voetbal geboren, 
gekoesterd en gedeeld. Door spelers en speelsters, scheidsrechters, barmannen en 
-vrouwen, bestuursleden en natuurlijk supporters. Ook staan amateurclubs aan de 
basis van de maatschappelijke rol van het Nederlandse voetbal. De verenigingen 
zijn belangrijk voor de jeugd, voor hun ouders en voor de wijken waar ze gevestigd 
zijn. Daarom zet ING zich als hoofdsponsor van de KNVB ook met volle overgave in voor het amateurvoetbal in Nederland.