5 Richtlijnen voor meer zichtbaarheid van je bedrijf

Foto:

Ingezonden Het succes van je bedrijf hangt voor een groot deel af van de zichtbaarheid. Je wilt natuurlijk door je klanten als eerste gevonden worden, eerder dan je concurrenten. Hoe zorg je er nu voor dat jouw doelgroep jouw producten en/of diensten vindt? En hoe zorg je ervoor dat mensen jouw product en/of dienst verkiezen boven die van de concurrent?

1. Doe uitgebreid onderzoek naar je doelgroep
Hoe kun je jouw doelgroep het beste bereiken? Weet wat ze willen en waar ze te vinden zijn! Uitgebreid onderzoek doen naar je doelgroep klinkt misschien voor de hand liggend, maar dit wordt door velen vergeten of er wordt te oppervlakkig onderzoek gedaan. Als je wilt zorgen voor meer zichtbaarheid van je bedrijf is het belangrijk om te weten waar jouw doelgroep zich bevindt, welke interesses ze hebben en hoe zij communiceren.

2. Zorg voor een duidelijke boodschap
Of je nu een product en/of een dienst aanbiedt, er zit een boodschap achter. Zorg dat deze boodschap goed naar voren komt én dat deze aansluit bij je doelgroep. Als het voor jouw doelgroep niet duidelijk is wat ze met jouw product en/of dienst kunnen, dan zullen zij minder geneigd zijn om deze te kopen of te gebruiken. Met een duidelijke boodschap die aansluit bij jouw doelgroep, zul je sneller uitsteken boven je concurrenten.

3. Maak gebruik van social media
Wanneer je bovenstaande richtlijnen goed hebt uitgewerkt, is het tijd om gebruik te maken van social media! Met de vele verschillende social media kanalen die tegenwoordig bestaan, is de kans groot dat jouw doelgroep op minimaal één van deze kanalen actief is. Social media kun je gratis gebruiken, maar als je het groter aan wilt pakken dan kun je ook gebruik maken van adverteren op social media. Een groot voordeel van social media adverteren is dat je een behoefte bij je doelgroep kunt creëren, waarvan ze in eerste instantie niet wisten dat zij deze hadden.

4. Maak gebruik van Search Engine Optimization
Search Engine Optimization (SEO) is een marketingstrategie waar je vooral veel tijd en energie in moet steken, maar in principe geen geld kost. Het doel van SEO is om je organische vindbaarheid van je webpagina in zoekmachines te optimaliseren. Door de juiste content te schrijven en SEO technieken effectief toe te passen, kun je meer én de juiste bezoekers naar jouw gewenste pagina’s trekken.

5. Maak gebruik van Search Engine Advertising
Met Search Engine Advertising (SEA) genereer je in een korte tijd online verkeer naar je website. Je doet dit door te adverteren op zoekwoorden of zoektermen op zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Je kunt op zoekwoorden adverteren op basis van een veiling per woord of term. Zodra mensen dan op jouw geadverteerde zoekwoord zoeken, wordt jouw website hierbij getoont. Op basis van de hoogte van jouw bod en de relevantie van jouw website in combinatie met het gekozen zoekwoord, bepaalt op welke plek jouw website wordt getoond. Een groot voordeel van SEA vergeleken met SEO, is dat je in SEO veel tijd moet investeren om als eerste getoont te worden, terwijl je bij SEA met het juiste bod zo bovenaan kunt staan.

Reacties

Cookieinstellingen