EnergyZero vindt kracht in samenwerking

Foto:

Advertorial: Energiebedrijf EnergyZero heeft van de Autoriteit Consument en Markt een vergunning voor het leveren van gas en elektriciteit aan kleinverbruikers ontvangen.

EnergyZero biedt bedrijven, merken, coöperaties, verenigingen en groepen de mogelijkheid om onder eigen label of via het EnergyZero label energie aan te bieden aan hun eigen achterban. Het uitgangspunt voor elke samenwerking is simpel: aan energieverbruik wordt geen geld verdiend. Samen helpen we elkaar om de energierekening zo laag mogelijk te krijgen.

Een eigen energielabel
EnergyZero is zowel zelfstandig energieleverancier voor de consument als aanbieder van energie backoffice software voor bedrijven. Bedrijven die energielevering als een service aan hun portfolio willen toevoegen zijn bij EnergyZero aan het juiste adres. Nieuwe toetreders kunnen onder eigen merk een energiepropositie ontwikkelen die zij zelf in de markt zetten. De energielevering wordt verzorgd door het volledig geautomatiseerde,online klantbediening van EnergyZero. Nieuwe toetreders investeren samen met EnergyZero in de opstart en organisatiestructuur, waarbij gebruik wordt gemaakt van een zogenaamde wederverkoopconstructie.

Het collectief energiecontract
EnergyZero Collectief is bedoeld voor die organisaties die hun leden energie van EnergyZero willen aanbieden. Dat kunnen bedrijven, verenigingen van eigenaren, buurtinitiatieven, sportclubs, coöperaties of andere initiatieven zijn. Als vereniging sluit je een overeenkomst met EnergyZero, een collectief energiecontract. Jouw leden kunnen zich vanaf dat moment zelf vrijwillig als klant bij EnergyZero aansluiten. Per
aansluiting ontvangt de vereniging een percentage van de vaste energieleveringskosten.  De vereniging kan deze bijdrage vervolgens naar eigen inzicht besteden om hun eigen energierekening te verlagen.

Energiebesparing als uitgangspunt
Bij traditionele energiebedrijven is de marge tussen in- en verkoop van energie een belangrijke inkomstenbron. Hoog energieverbruik is dan ook van levensbelang voor deze bedrijven. Dat staat energiebesparing in de weg. EnergyZero heeft deze belemmering niet. Het is voor de inkomsten van EnergyZero niet van belang hoeveel een klant aan energie verbruikt. Energiebesparing is een belangrijk uitgangspunt in de werkwijze van
EnergyZero om samen met onze klanten naar een zo laag mogelijk energieverbruik toe te kunnen werken.

Geen vaste tarieven: Inkoopprijs is verkoopprijs
Het uitgangspunt van EnergyZero is simpel: er mag geen geld worden verdiend aan het energieverbruik van haar klanten. Geen ogenschijnlijk aantrekkelijke aanbiedingen die via verborgen kostenstructuren moeten worden terugverdiend. EnergyZero hanteert dan ook geen vaste tarieven, maar verrekent de inkoopprijs een op een door aan haar klanten. 100% groene elektriciteit op basis van uurtarieven en gas op basis van dagtarieven. We berekenen een vast laag bedrag voor de vaste leveringskosten van 10 euro per maand. Op die manier weet elke consument exact welke kosten EnergyZero in rekening brengt.

Energiecompetitie
EnergyZero gaat haar klanten actief helpen om de energierekening zo laag mogelijk t krijgen. Energiebesparing moet leuker worden. Om te beginnen gebruikt EnergyZero slimme tools om energieverbruik inzichtelijk en begrijpelijk te maken. Daarnaast faciliteert EnergyZero een unieke energiecompetitie, waarbij klanten met elkaar de strijd aangaan wie het meeste energie kan besparen. De energiecompetitie wordt aangeboden
aan groepen, verenigingen en sportclubs, die duurzaamheid echt op de agenda willen zetten. In de energiecompetitie stimuleren de leden van de vereniging elkaar om beter te presteren en kennis met elkaar te delen.

Energy-as-a-service
Er worden geen miljoenen euro’s uitgegeven aan marketingcampagnes of voetbalsponsoring om een beetje merkbekendheid te genereren. EnergyZero vertrouwt op de kracht van het merk van hun samenwerkingpartners. Zij de marketing en sales, EnergyZero de energielevering als een service. Deze transparante aanpak en werkwijze van EnergyZero maakt samenwerking eenvoudig en aantrekkelijk en zal uiteindelijk
bijdragen om de energiewereld te helpen veranderen.

Op naar een zo laag mogelijke energierekening
“Na twee jaar ontwikkeling, voorbereiding en de aanvraag van de leveringsvergunning kunnen we eindelijk zelfstandig van start. We hebben de maatschappij iets te bieden. We hebben een nieuw energieproduct en een nieuw business model dat we samen met onze partners in de markt zetten. Energie is vaak ondoorzichtig. Maar onze aanpak is 100% transparant. Wij verdienen geen geld met zoveel mogelijk energie verkopen. Wij verzorgen energielevering als een service die onze partners naast hun eigen diensten aan hun klanten kunnen aanbieden. Deze nieuwe aanpak opent de deur naar een nieuwe manier van omgaan met energie. Er zijn tegenwoordig veel meer bedrijven en andere organisaties die deze visie delen. We zouden natuurlijk graag al morgen met deze partijen om tafel zitten om de mogelijkheden voor een samenwerking te verkennen. Het zou toch geweldig zijn als we binnenkort de diensten en producten van onze partners kunnen bundelen en gebruik kunnen maken van elkaars kracht en focus. Zo krijgen samen we de energierekening straks echt naar zero.”, zo legt Auke Ferwerda, algemeen
directeur EnergyZero, uit.

Meer [email protected]

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen