6 SEO tips om hoger in Google te komen – weCare Media

Foto:

Je hebt een prachtige website laten bouwen en deze gevuld met je beste teksten en foto’s. Toch kom je maar niet hoog genoeg in de zoekresultaten van Google naar voren. Herkenbaar? Om met je website hoger in Google te komen, moet je actief aan de slag. Deze stappen helpen je bij het laten stijgen van de positie van je website. Probeer het maar eens uit, dan merk je het vanzelf.

Weet wat SEO is
Om je website goed te optimaliseren voor Google, is het belangrijk dat je weet waar Google op let bij het beoordelen van pagina’s. Alle factoren die belangrijk zijn voor de natuurlijke ranking in Google, noem je SEO, kort voor Search Engine Optimization. Als de SEO goed is, kom je hoog in de organische zoekresultaten terecht. Onderstaand de belangrijkste factoren voor een goede S.E.O.

Schrijf duidelijke teksten
Voor een goede beoordeling door Google zijn unieke teksten die precies passen bij de diensten of producten die jij levert, het belangrijkst. Zorg ervoor dat je teksten duidelijk maken waarvoor mensen bij jou terecht kunnen. Korte zinnen lezen online gemakkelijker dan lange. Door het gebruik van tussenkopjes en alinea’s organiseer je de teksten op een logische manier. Zo kan de lezer die op zoek is naar informatie de tekst snel en gemakkelijk scannen.

Maak een Google Mijn Bedrijfspagina
Een Google Mijn Bedrijfspagina is een informatieve pagina binnen Google waarop algemene informatie over jouw bedrijf te vinden is. In ons artikel “5 voordelen van een Google Mijn Bedrijfspagina” lees je waarom deze pagina heel belangrijk is voor de vindbaarheid van jouw website.

Zorg voor genoeg links naar jouw website
Belangrijk voor je groei in Google is de hoeveelheid links van websites naar jouw website. Linken meerdere goede en belangrijke websites naar jouw pagina? Dan is de kans groot dat je stijgt in de zoekresultaten.

Via een Google Mijn Bedrijfspagina krijg je op een heel gemakkelijke manier een link op Google. Ook linkjes op Facebook tellen mee voor het opbouwen van externe linkjes. Alle links samen dragen bij aan je Domain Authority. Dit is een indexcijfer tussen de 0-100 wat aangeeft hoe belangrijk jouw website in een bepaald (vak)gebied is. Je meet je DA bijvoorbeeld hier.

Maak je website snel
Snelheid wordt vaak over het hoofd gezien bij het beter vindbaar maken van een website. Google hecht hier echter veel waarde aan. Voor deze zoekmachine is het belangrijk dat een website binnen 2 seconden geladen is. Dit kan alleen als je website technisch helemaal in orde is. Vaak mis je zelf de kennis en kunde om dit voor elkaar te krijgen en het is slim om hier naar te vragen bij je websitebouwer of internetbureau. Daarnaast wordt het optimaliseren van afbeeldingen ook nogal eens vergeten, terwijl ook dit indirect van invloed is op de snelheid. Ten eerste is het ontzettend belangrijk dat je afbeeldingen niet te groot zijn. In Photoshop kun je bij het opslaan van een JPG de kwaliteit van de foto aanpassen. Dit kan gemakkelijk 30% van de bestandsgrootte verminderen, zonder dat je zichtbaar inlevert op de kwaliteit. Sla daarnaast je afbeelding in niet te groot formaat op. Zijn de afbeeldingen op jouw website 300px, sla ze dan ook in deze grootte op. Je website wordt heel traag door te grote afbeeldingen en dit is niet goed voor Google. Hierdoor loop je het risico om lager in de zoekresultaten te eindigen.

Ten tweede vergeten veel mensen om de alt tag te vullen. De alt tag is de omschrijving die je ziet als je naar Google-afbeeldingen gaat en een foto aanklikt. Een omschrijving van wat er op de foto te zien is in maximaal 5 woorden is voldoende. Op deze manier kun je ook gevonden worden doordat mensen zoeken in Google Afbeeldingen. De meta-titel en de description zijn de stukjes tekst die te zien zijn in de zoekresultaten in Google. Door hier een relevante tekst te plaatsen, is de kans groter dat de bezoeker daadwerkelijk op jouw link klikt. Hoger komen in Google gebeurt door het gebruik van meta-tags dus niet direct, maar indirect levert dit zeker op de lange termijn wat op.

Voorbeeld meta-titel en meta-description:

Denk na over een logische URL-structuur
Bij het aanmaken van pagina’s in jouw website, is het belangrijk om van te voren goed na te denken over een logische structuur. Bedenk je goed wat de hoofdcategorie is en welke pagina’s hier onder komen te hangen. Verkoop je bijvoorbeeld elektronica, dan kan een hoofdcategorie ‘televisies’ zijn. Hieronder komen vervolgens de merken en daarna de types: www.bedrijfsnaam.nl/televisies/samsung/samsung-uhd-4k.html. Google ziet zo hoe jouw website in elkaar zit. Hiermee vergroot je de kans als iemand zoekt op T.V. Samsung UHD 4k, dat jouw pagina getoond wordt.

Goed geregeld bij weCare Media
Bij weCare Media bouwen we websites en webshops die hoog scoren in Google. Bij ons heb je al een website voor 149 euro, en een webshop voor 199 euro. Meer weten over onze producten of diensten? Kijk op: www.wecaremedia.nl.

weCare Media
Theo Swartjessstraat 6 – 5103 SK Dongen
0162 22 31 61 – [email protected]www.wecaremedia.nl

Advertorial

Reacties