Kwartiermaker voor gebiedspromotie De Langstraat

Foto:

De gemeenten Dongen, Heusden, Loon op Zand en Waalwijk slaan de handen ineen om meer toeristen en recreanten naar De Langstraat te trekken. Ze stellen daarom Emiel Kuijpers aan als kwartiermaker. Hij onderzoekt hoe de gebiedspromotie in de regio vorm kan krijgen.

De Langstraat-gemeenten willen de samenwerking tussen de toeristische bureaus verstevigen en het toeristisch, recreatief en cultureel aanbod in de regio uitbouwen. Om de kansen voor De Langstraat in kaart te brengen, houdt kwartiermaker Emiel Kuijpers de komende tijd gesprekken en sessies met inwoners, (recreatieve) ondernemers, bezoekers, bestuurders, medewerkers van de gemeenten en de toeristische bureaus. Daarnaast woont, werkt en recreëert Kuijpers in juli met een team in De Langstraat. Naar verwachting ligt er eind 2016 een plan van aanpak.

Achtergrond
Emiel Kuijpers woont in Breda en werkt bij Dietz Communicatie in Utrecht. Hij is gespecialiseerd in city- en regiomarketing en onder andere betrokken bij de marketing van Kampen, Baarn en de Drechtsteden. Hij adviseerde onder andere de gemeente Moerdijk, Etten-Leur en Leidsche Rijn Centrum en deed ervaring op bij De Efteling. De gemeente Bergen op Zoom won met Kuijpers verschillende nationale prijzen op het gebied van citymarketing.

Samen aan de slag
De nieuwe kwartiermaker voor De Langstraat is enthousiast over de opdracht: “Goed om te zien dat deze vier gemeenten de krachten willen bundelen. Samen bereik je meer”, zegt Emiel Kuijpers. “Er liggen veel kansen om De Langstraat aantrekkelijker te maken voor bezoekers, maar zeker ook voor de eigen inwoners. De kunst is om duidelijke keuzes te maken. Samenwerking moet geen doel op zich zijn. Iedere gemeente moet voordeel kunnen halen uit een gezamenlijke aanpak met oog voor een sterke lokale profilering.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen