Promotieteam BOB op Oldtimerdag in Dongen

Foto:

Op zondag 7 bezoekt het BOB-promotieteam van Veilig Verkeer Nederland de Oldtimerdag in Dongen-Vaart. Het project BOB is gericht op jongeren en alcohol in het verkeer. Het promotieteam van BOB in 2014 bezoekt 21 evenementen in Brabant. Met BOB willen de gemeenten in het Hart van Brabant jongeren duidelijk maken dat het belangrijk is om voor het stappen af te spreken wie rijdt en niet drinkt: de BOB.

100% BOB, 0% op 
Jongeren kunnen zelf veel doen om hun eigen veiligheid in het verkeer te verbeteren. De BOB-campagne richt zich op de jonge bestuurders die met de auto naar uitgaansgelegenheden gaan. De BOB drinkt geen alcohol als hij nog moet rijden. BOB blijft nuchter en kan daardoor zijn vrienden veilig thuisbrengen met de auto. Het doel van de campagne is het rijden onder invloed onder jongeren van 16 tot 24 jaar terug te dringen en zo de verkeersveiligheid, zowel voor deze doelgroep als voor de medeweggebruikers te verhogen.
Evenementen
Om BOB onder de aandacht te brengen bij jongeren tussen de 16 en 24 jaar gaat het promotieteam van Veilig Verkeer Nederland de komende maanden in Brabant naar 21 verschillende evenementen. Het promotieteam spreekt de bezoekers aan over de BOB-actie, maken de “100% BOB, 0% op” afspraak en nemen blaastesten af bij vertrekkende bezoekers. Daarnaast geeft het promotieteam voorlichting over de betekenis van de BOB-boodschap en stimuleren ze de bezoekers om zich aan te sluiten bij de BOB-community op Facebook.
Campagne ‘NUL Verkeersdoden Brabant’ 
BOB is één van de vijf projecten van de Brabantse verkeersveiligheidscampagne ‘Help Brabant mee op weg naar Nul verkeersdoden’. In 2014 focussen de provincie Noord-Brabant en een groot aantal andere overheden, onderwijsinstellingen en Veilig Verkeer Nederland zich speciaal op de jonge bestuurder; Young 4 Nul. De campagne ‘NUL Verkeersdoden Brabant’ is in 2012 gestart om het bewustzijn van weggebruikers over hun eigen rol in het verkeer te vergroten. De campagne focust daarbij op de grootste risicogroepen in het verkeer: jongeren, fietsers en senioren. Door de krachten te bundelen met onder andere partners zoals onderwijsinstellingen is het mogelijk om samen nog meer jongeren te bereiken en samen te werken aan Nul verkeersdoden. NUL verkeersdoden is te volgen via twitter @nvdbr en facebook/nulverkeersdodenbrabant en op www.nulverkeersdodenbrabant.nl. 
————————————————————————————————
         advertentiemagazijnverkoop2