John van Holst: “Iedere gast is bij ons een mystery guest”

Foto:

Dongen, 26 oktober 2012 – De hele dag staat de telefoon roodgloeiend. “Radio, televisie, de krant, klanten die bellen om te feliciteren…het is echt een gekkenhuis”. Aan het woord is John van Holst, eigenaar van het gelijknamige Cafetaria Eethuis, dat afgelopen maandag werd uitgeroepen tot ‘De Beste Cafetaria van Nederland’. Een kroon op het werk voor John en Dorien van Holst en hun team. “Deze titel is het hoogst haalbare in onze branche, het is een enorme eer om door de vakvereniging uitgeroepen te worden tot de allerbeste,” aldus een trotse van Holst. Bij de verkiezing worden 5000 cafetarias beoordeeld waarvan de besten een plaatsje krijgen in de Top 100.

Dongen, 26 oktober 2012 – De hele dag staat de telefoon roodgloeiend. “Radio, televisie, de krant, klanten die bellen om te feliciteren…het is echt een gekkenhuis”. Aan het woord is John van Holst, eigenaar van het gelijknamige Cafetaria Eethuis, dat afgelopen maandag werd uitgeroepen tot ‘De Beste Cafetaria van Nederland’. Een kroon op het werk voor John en Dorien van Holst en hun team. “Deze titel is het hoogst haalbare in onze branche, het is een enorme eer om door de vakvereniging uitgeroepen te worden tot de allerbeste,” aldus een trotse van Holst. Bij de verkiezing worden 5000 cafetarias beoordeeld waarvan de besten een plaatsje krijgen in de Top 100.

 

Mystery guest
John en Dorien van Holst behaalden vorig jaar al een 21e plaats op deze ranglijst. De eerste voortekenen waren goed. De Dongense cafetaria won direct de Ad van Geloven Imago Award. Het bedrijf is een schoolvoorbeeld van de trend die al een paar jaar gaande is: de cafetaria als alternatief voor het restaurant. Dit jaar volgde dus de ultieme bekroning op het werk met de titel Beste Cafetaria van Nederland.  Van Holst bereikte dit onder meer door een perfecte score tijdens de mystery guest bezoeken. Van Holst: “dat is misschien wel ons geheim….bij ons is iedere gast een mystery guest. Wij zijn erop gebrand constant hoge kwaliteit te leveren”,  In een later stadium overtuigde hij tijdens een openlijk jurybezoek de jury met zijn ondernemerschap. 

 

De sterke punten
Op de vraag wat de de sterke punten zijn van Cafetarie Eethuis van Holst, antwoordt van Holst resoluut “het allerbelangrijkste punt is ons team! We moeten er samen voor zorgen dat onze gasten perfect bediend worden met eten van hoge kwaliteit. Aan dat laatste besteedt van Holst zelf veel aandacht. “We bakken zelf al onze frieten vers  en de aardappelen worden vantevoren dan ook kritisch gekeurd. Daarnaast maken we voornamelijk gebruik van streekproducten, zoals bijvoorbeeld ons vlees en onze satés. Die worden geleverd door lokale slagers.” De menukaart met naast het reguliere aanbod ook heerlijke maaltijdsalades is een ander sterk punt. “Het is de combinatie van al deze factoren waarmee je er voor de jury uitspringt”, aldus van Holst.

 

Volgend jaar weer een gooi naar de titel? “Nee, dat mag niet,” zegt John van Holst, “als je gewonnen hebt sta je voor drie jaar in de eregalerij en gedurende die tijd doe je niet mee aan de wedstrijd. Het is dus echt een prijs die heel lang doorwerkt. En die tijd gaan we gebruiken om aan al onze gasten te bewijzen dat we de titel Beste Cafetaria van Nederland meer dan waard zijn.”