Met KraftBier komt oude Tilburgse ambacht weer tot leven

Foto:

Met een krachtige uitstraling en veel enthousiasme vertelt Rob van den Meijdenberg over zijn passie: zelf bier brouwen in een eigen bierbrouwerij in Tilburg. Zoals het Jopenbier van Haarlem mag zijn KraftBier het Tilburgse pareltje worden. Rob is met KraftBier op 17 maart verkozen tot Rabo Starter van het Kwartaal. Hij nam de prijs in ontvangst in het vernieuwde Ontmoetingscentrum van de Rabobank in Tilburg.

De wens om zelfstandig ondernemer te worden, zat altijd al diepgeworteld bij Rob. Een jaar geleden ontstond het idee om thuis bier te gaan brouwen. Om voor de gezelligheid met vrienden van te genieten. Het brouwen werd een succes. Het bier smaakte goed. En hiermee is het idee van KraftBier ontstaan. Kraft betekent ambachtelijk en met KraftBier komt de oude ambacht weer tot leven. Tilburg heeft een bloeiende brouwerij geschiedenis en in 1935 sloot de laatste brouwerij zijn deuren. ‘Deze rijke geschiedenis is mijn inspiratiebron om opnieuw een Tilburgse brouwerij te openen’, vertelt Rob. Een goede doordrinkbaarheid is typerend voor de verschillende biersoorten van KraftBier.

KraftBier is nu nog een bescheiden brouwerij, maar wil dit zeker niet blijven. Daarom zoekt Rob naar een mooie centrale locatie in Tilburg om een grotere brouwketel neer te kunnen zetten. Ondertussen krijgt Rob steeds meer voet aan de grond om KraftBier af te kunnen zetten bij de Tilburgse horeca. Het is nog een kwestie van tijd dat de Tilburger op het terras kan genieten van een KraftBiertje! Volg KraftBier via www.kraftbier.nl of www.facebook.com/KraftBierNL

De twee andere genomineerde bedrijven voor de Rabo Starter van het Kwartaal waren Thijs Trommelen van horecaonderneming Pechka en Joey Houtepen en Edo Burger van Studentenbox.

Starters ondersteunen
De Rabo Starter van het Kwartaal is een initiatief van Rabobank Tilburg en omstreken. Met deze verkiezing geeft zij starters een extra zetje in de rug. De drie genomineerden worden uitgenodigd om hun bedrijf op een originele manier te presenteren. De presentatie, originaliteit van het idee en toekomstbestendigheid van het bedrijf zijn enkele elementen waarmee de genomineerden de jury kunnen overtuigen. De winnaar ontvangt een pr-boost in de lokale media.

Rabo Ondernemerscafé
Kennis delen, verbinden en netwerken zijn typerend voor het Rabo Ondernemerscafé. Op 20 april vindt de derde editie plaats en heeft als thema Pionieren in Tilburg. Het volledige programma en aanmelden kan via www.rabobank.nl/tilburg.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen